Sider

Bianca`s søte saker

Bianca`s søte saker

mandag 26. oktober 2015

Go` morgen alle sammen.
 
 
En litt grå mandag ute, noe som i hvert fall får meg til å ønske meg noe varmt til lunsj.
Micro omelett er noe av det bedre jeg vet, og så enkelt.
 
Mens jeg lager til omeletten (oppskrift kommer senere), så vil jeg vise dere en kake jeg lagde til fredag.
 
 
Jenta som skulle få kaken er i 20 årene, elsker rosa, Hello Kitty, råner i sin rosa og svarte bil og skal være med i ett tv program som heter "hæsjtagg fuck my life". Dette ble utgangspunkt for kaken jeg lagde.

Kaken består av sjokoladekake med bringebærsyltetøy og sjokoladekrem.
Den er trukket i marsipan, fargen er airbrushet på.
Bokstaver og blomster stanset ut, og bil + Hello Kitty er formet for hånd ut av marsipan og fondant.
 
Bilen er formet i rosa fondant og stått i fryseren en stund for å herde litt. Derfor blir overflaten så blank. Lyktene, vinduene og "fartsstripen" over bilen er malt og tegnet på med spiselig tusj og spiselig metallic maling.
 
 
Det var morsomt å lage en kake som skulle være både søt og tøff. Teksten gjorde sitt og Hello Kitty på den søte siden. Bilen ble ett symbol.
En morsom og utfordrerne kake, elsker utfordringer:)
 
 
 
Nå tilbake til lunsjen min...

 
 
 
Sånn ble den, fantastisk fluffy.. gleder meg til å sette gaffelen i den.
Oppskrift på denne er :
 
2 egg
3sp melk (evt vann)
Dette piskes sammen direkte i skålen du skal varme det i.
 
Litt salt
Litt pepper
Oppskåret skinke
 (her kan du bruke det du syns er godt, for eksempel stekt bacon, kjøttdeig, kylling osv.)
Purre
Rødløk
Revet ost
 
Alt vispes sammen i skålen, sett den i mikroen på full styrke i 2-3 minutter. Du kan gjerne stoppe halvveis for å røre litt i den, da blir den jevnt stekt.
Denne kan du servere eller spise selv med oppskåret tomat, agurk og paprika til og du ønsker ett litt "crunshy" innslag til. Ett herremåltid ;)
 
Håper du ble fristet, nå skal jeg nyte min fantastiske lunsj... mmm..
Ha en flott grå mandag videre, en perfekt aften for stearinlys og fyring i peis:)
 
-Bia-
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar