Sider

Bianca`s søte saker

Bianca`s søte saker

fredag 16. oktober 2015

Hei på dere, endelig fredag:)

Jeg la ut ett innlegg for noen dager siden med oppskrift på vaniljekake. Der brukte jeg en etg av en bryllupskake jeg laget i sommer som ett eksempel. Jeg har lyst å vise dere hele kaken.


 
 
Dette er kaken i sin helhet. Den består av 1 etg vaniljekake med hjemmelaget skogsbærfromasj og ostekrem, 2 og 3 etg med oreokake. Alle etg er trukket med pals ekstra hvite marsipan, roser formet av marsipan og mønster tegnet på for hånd med sugar lace air penn.

 
 
Mønsteret er inspirert av brudens kjole.
Kaken var ønsket enkel men elegant.

Dette er 1 etg.
Dette er 2 etg
Dette er 3 etg.
 
Jeg avsluttet kaken med å legge små biter av spiselig blonder rundt blomstene.
 Bokstavene og hjertene er kjøpt inn av brudeparet selv.
Mye jobb, men morsom kake å lage, liker å pynte på frihånd, dette er noe jeg kommer til å gjøre mer av:)
 
Håper jeg har klart å inspirere deg til litt kakebaking på en fredag, og ikke minst bruke din kreative side på noe som også smaker himmelsk;)
Ha en super helg.
Bia.















 



3 kommentarer:

  1. Utrolig flott kake, Bianca!! Regner med at den smakte like godt som den så ut!!

    SvarSlett
  2. Takk for det Heidi😊 Brudeparet var fornøyde, da er jeg det også 😊

    SvarSlett
  3. Morsomt , smiletegnene ble spørsmålstegn:-):-)

    SvarSlett